PDA

View Full Version : problema rover 25 76 kw 1,4 16v



eugen1985
13-09-2013, 06:15 PM
buna ziua.am si eu o problema la un rover 25 ,am schimbat garnitura de chiulasa (chiulasa rectificata pe banc) si imi sta in relanti la 600 turatii .am curatat iacv nu trage aer fals pe nicaieri am verificAT furtunele de la vacuum tot sunt ca noi .are si o batatie mica de tacheti dar dupa ce se incalzeste dispare .senzorul de relanti functioneaza nu se tureaza singur nu oscileaza .am fost la mai multi mecanici si au pareri diferite decat sa schimb tot si sa nu rezolv nimic .................poate a mai patit cineva si stie.si dimineata porneste mai greu si cateodata trage greu cand schimb in inferioara (de la 1000 la 2500 de turatii).personal cred ca nu a puso mecanicul bine la punct sa fi sarit vreun dinte si deaia sa faca asa?precizez ca nu am consum mare (7 exterior si vreo 8 9 interior ).sunt super multumit de ea ca masina

Eugen_piano
13-09-2013, 09:56 PM
deci avem un eugen, tot din CT si cu doi ani mai mic :-) cool!
nu cumva tu mi-ai scris pe mail? aveam senzatia ca ai un 600.

eugen1985
13-09-2013, 10:10 PM
nu.rover 25.eu sunt cel cu care ai vb la telefon

eugen1985
13-09-2013, 10:11 PM
pe mail scuze

Eugen_piano
16-09-2013, 12:24 PM
ai cautat pe net cum se reseteaza senzorul clapetei de acceleratie?

vezi ca in CT, chiar unde sunt rusii (ma refer la piata lor de langa Brick), vizavi, e un serevice auto pe care scrie ca repara si diagnosticheaza CLIMA & FREON and shit. Aia au acolo un tester Delphi. Nu te costa mult (50, parca) si este compatibil cu masinuta ta, fara probleme. Acelasi tester il folosesc si eu pe Roverul meu. In meniu este si o optiune de "clear adaptation memory". Poti incerca linistit; practic, motorul o sa isi faca setarile again, de la zero.

daca gasesti, incearca sa masori vacuumul (using a Vacuum Gauge). E un instrument putin mai old school, dar noteaza valorile, atat la relanti, cat si cand accelerezi si dai drumul. In functie de rezultatele de pe vacuum, se pot diagnostica o groaza de chestii la masina.

eugen1985
16-09-2013, 06:44 PM
ok maine am sa ma duc pe la ei sa o pun si pe tester .dar in legatura cu masuratul vacuumului nu prea am semnal :).nusg cum arata instrumentul sau pe unde il gasesc ...ms mult de informatie

eugen1985
18-09-2013, 01:06 AM
azi am aflat ca imi bate o supapa de fapt e posibil sa fie de la asta?

Eugen_piano
18-09-2013, 09:20 AM
bate o supapa, adica un tachet? fantastic! :-))) genial. vreau si eu un vraci care sa-mi ghiceasca in motor :-P ca in cafea, nu merge pentru consumul de carburant :-P
man, tu ai 16 valve. zi-mi si mie cum e posibil sa iti zica cineva ca iti bate una singura. Adica, si muzician sa fii si tot nu poti sa iti dai seama :-D
glumesc, sper sa nu se supere nimeni.
bataia la tacheti e o problema des intalnita la motoarele noastre... dar nu are nicio legatura cu relantiul tau. la mine bat de 4 ani, de cand am masina. se amorseaza cand se incalzeste motorul, dar relantiul tot timpul a fost beton.

Eugen_piano
18-09-2013, 09:25 AM
apropo, distributia este aliniata? cand se face, rolele se trag in dreptul unor semne... daca nu e totul la dunga... posibil sa fie probleme la idle, din ce am mai citit.

eugen1985
18-09-2013, 08:42 PM
nush nu am fost langa ei cand au facuto.dar sapt viitoare o bag in service cat vine faCTURA asta e si gata decat sa o stric mai tare.........multumesc pentru sfaturi

Eugen_piano
18-09-2013, 10:17 PM
man, intereseaza-te de service... eu nu las masina, plec si o iau cand e gata... niciodata, nici macar pentru schimbat uleiul :-P

poate e mai ok daca faci un drum pana in Bucuresti la Marcell. dai banii pe benzina, dar el chiar cu asta se ocupa. macar e o treaba sigura.

anyway, succes si sa ne zici care era problema, sa stim si noi, daca ni se intampla.

bafta mare!

eugen1985
18-09-2013, 11:11 PM
dap. va anunt .si multumesc inca odata pt atentia acordata

mateotl
29-09-2013, 02:11 PM
dupa ce ai curatat iacv ,ai facut asta?
Only the registered members can see the link

rekinu
29-09-2013, 03:37 PM
foarte tare filmuletul :)

bacyta
29-09-2013, 03:54 PM
O fi valabil si pentru 75 1.8?

mateotl
29-09-2013, 04:32 PM
nu stiu, dar poti sa incerci...la R 45 , 1.6 a mers

Eugen_piano
29-09-2013, 06:29 PM
pai, resetarile pe K series sunt toate la fel. indiferent ca e 200, BRM, ZR, 75, Lotus sau Land Rover.

bacyta
29-09-2013, 06:51 PM
Pai d-aia am intrebat. O sa incerc si eu.

rekinu
30-09-2013, 11:59 AM
La R75 sunt chiar mai multe setari. Vazusem un thread cu tot felul de combinatii de pedala, cheie, etc. prin care poti testa masina, toate cu afisare in computerul de bord

bacyta
30-09-2013, 12:44 PM
La R75 sunt chiar mai multe setari. Vazusem un thread cu tot felul de combinatii de pedala, cheie, etc. prin care poti testa masina, toate cu afisare in computerul de bord
Daca gasesti ceva setari pt 75, anunta-ma!

eugen1985
13-10-2013, 09:17 PM
poi acolo imi sta si mie relantiul putin peste liniuta aia .nu aia de 1000 de rotatii,cea de sub ea ..ala e relantiul ei?
:OOOO

Eugen_piano
13-10-2013, 10:19 PM
ai mai rezolvat ceva?
relantiul pentru Rover 200 este 875, iar cel pentru Rover 25 este de doar 825 rotatii pe minut. Valorile au o marja +/- 50 rpm, in functie de personalitatea masinii. Rezulta un relanti intre 775 si aproape 900 rpm la tine. La asta, poti tine cont si de faptul ca indicatoarele din bord (rpm, km/h, temp motor, nivel benzina), toate au cel putin o marja de eroare de +/- 5%.

ps: daca ai vre-o gaura in furtunurile care leaga motorul de galeria de admisie / clapeta de acceleratie, posibil relantiul sa stea mai sus.

eugen1985
14-10-2013, 05:26 PM
lasa ca fac o poza deseara si o pun pe forum ca sa iti dai seama si mai nou de 2 zile cand dau sa plec de pe loc imi urca pana la 1400 turatii si ramane acolo parca se ineaca si trebuie sa iau piciorul de pe acceleratie si sa o calc calumea ca sa isi revina

Eugen_piano
15-10-2013, 11:17 AM
1) inca nu ai pus poza :-)))
2) nu ai spus daca ai dus masina la tester, respectiv ce rezultate ai avut
3) vacuumul se poate masura pe galeria de admisie, in spate, mai precis este un furtunel foarte mic si foarte scurt, in aceeasi parte in care iti vine si furtunul de benzina.
4) fa o lista cu TOATE SIMPTOMELE si PROBLEMELE care le are masina. sa vedem. unele dintre ele poate sunt in directa legatura. altele nu.

eugen1985
15-10-2013, 06:15 PM
am fost e tester si mia GASIT 3 probleme daca pot spune asa dupa ce a sters alte erori . 1 upstream lambda senzor heather open circuit present
2 camshaft position sensor ,performance problem present
3 upstream lambda sensor heater incorect reading present
4 upstream lambda sensor invalid signal
5 no fault codes?

eugen1985
15-10-2013, 06:16 PM
si relantiul e la 825 de rotatii pe minut

eugen1985
15-10-2013, 06:17 PM
deci m`am impacientat degeaba degeaba cu relantiu si daca ai idee de unde pot lua piesele care imi trebuiesc si cAM cat ma costa

rekinu
15-10-2013, 06:27 PM
schimba sonda ;)

eugen1985
15-10-2013, 06:37 PM
ai idee cat ma costa si de unde o pot lua
?

eugen1985
15-10-2013, 06:38 PM
am inteles de la cel cu testerul ca sunt 2?

Eugen_piano
15-10-2013, 10:57 PM
hmmm. upstream, tradus din engleza, ar insemna prima sonda lambda. aia montata inainte de catalizator, chiar pe galeria de evacuare. cea de-a doua sonda, e pusa oricum aiurea, asa, ca sa fie normele de Euro 3 si sa aibe masinile un senzor in plus :-)

- inainte sa schimbi sonda, verifica mufa si cablul... cu un multimetru digital, nu cu ochiul liber!!! intotdeauna, erorile pot fi din cauza senzorului, a mufei sau a cablului...

- vezi ca am scris threaduri despre verificarea sondei lambda, montaj, prostii. gasesti acolo toate informatiile de care ai nevoie. ps: cel mai simplu e sa scoti filtrul de ulei si sa umbli de jos.

iti recomand o lambda Bosch, universala. cauta niste oferte de pret si spune-mi la cat o gasesti. daca sunt diferente mari, pot sa iti trimit din CJ.
pe ebay, un senzor camshaft e aproape 60 de lire. vezi cat iti cer astia din CT.

spor la treaba.

eugen1985
15-10-2013, 11:17 PM
sincer asta cred ca o fac sapt care vine .dar cum afecteaza sonda comportamentul masini ?
nu stiu si de a intreb ....

eugen1985
15-10-2013, 11:20 PM
afecteaza ca putere ,ca tinuta de drum?

Eugen_piano
16-10-2013, 10:52 PM
lambda da probleme la: noxe (ITP), consum (marit), ardere.
camshaft si crankshaft sunt senzorii care furnizeaza info la ecu in ceea ce priveste aprinderea. aprinderea e in legatura cu injectia, cam nu prea poate una fara alta. deci, iti poti imagina simptomele. eu cred ca instabilitate ar fi cuvantul potrivit. dar nu in sensul catastrofal :-)

eugen1985
16-10-2013, 11:46 PM
consum a de marit nu este in rest si cu senzorul de la axa xu came ai idee cat ma costa?

eugen1985
16-10-2013, 11:48 PM
o mai pot duce inca 3 sapt ?fara sa patesc ceva mai rau
?

Eugen_piano
17-10-2013, 12:51 AM
usurel ca merge. K series sunt rezistente. numai sa nu se incalzeasca :-))) daca nu soliciti motorul prea tare, iti dai seama ca ele sunt concepute sa suporte...
senzorul de la axul cu came era undeva pe la 50 de lire, parca, pe ebay. asta ar veni pe la 300-400 roni, cu tot cu transport. nu stiu in tara cat costa. intra pe on-auto.ro si vezi. au preturi bune.

se poate si un senzor SH... dar senzorii nu prea poti sa ii verifici atunci cand cumperi... deci, ar trebui sa fie de acord sa iti dea banii inapoi daca nu merge...

intreaba-l pe Marcell de senzor. poate are prin garaj. si sigur iti da unul ok.

sau ia legatura cu Ionut - Constanta - 0744984644 - mateyon@yahoo.com. el are un 45 aproape nou, facelift. pune senzorul lui pe motorul tau, daca vrea, si vezi cum se comporta. asa, de proba.

eugen1985
18-10-2013, 01:25 AM
am observat mai demult ca ,cateodata cand pun contactul imi tiuie ceva in bord ...de la ce e ?
se intampla o data la 2 sapt

eugen1985
18-10-2013, 01:47 AM
zici ca e melodie polifonica deaia de 3310 :)))

Eugen_piano
18-10-2013, 02:01 PM
bip bip nu face decat imobilizatorul, atunci cand scoti bornele de la baterie si le pui la loc. se reseteaza.
altfel, nu prea are ce sa iti cante... nici Mozart si nici manele :-)))

Eugen_piano
18-10-2013, 02:02 PM
ps: din cate stiu, 25-urile au probleme cu imobilizatorul... intra apa la el... stiu o tipa din Cluj care chiar a patit asta. verifica sa vezi daca nu e umezeala in zona respectiva.

mateotl
21-10-2013, 10:28 AM
Nu am inteles inca daca problema cu relantiul e reala sau doar in capul tau si daca iti merge masina sau nu. Ai scris undeva mai sus ca relantiul de fapt era ok. Codurile de eroare ti le-a sters dupa citire, banuiesc, nu s-a simtit vreo imbunatatire a mersului dupa asta, chiar si pt o perioada scurta de timp?
Sfatul meu este sa nu te arunci sa cumperi senzori gen lambda decat dupa ce esti foarte sigur ca sunt defecti. Codul de lambda poate sa fie influentat si de alte cauze (aer fals, catalizator infundat,etc) asa ca cel mai bine le masori cu un multimetru (15 lei la rusi). Gasesti pe youtube cum se face, mai greu e cu accesul la cea de dupa catalizator.
Daca problema a aparut imediat dupa ce ti s-a umblat la motor, cred ca ceva nu a fost pus corect la loc, de aici si cod de camshaft.

eugen1985
21-10-2013, 06:04 PM
daca a citit corect testerlu ala delphi4 am doar camshaft si sonda lambda ....dar am vorbit cu marcel si se pare ca nu ar fi bun testerul pt ea doar cel original citeste corect .

Eugen_piano
21-10-2013, 09:01 PM
Mateo a zis foarte bine. Sonda lambda se poate testa FOARTE SIMPLU. Punct. Fara povesti ca ala a spus, ca altul a spus, ca delphi e bun sau rau, ca T4 e si mai tare in clanta... si asha mai departe.

Sonda este pe galeria de evacuare. Din ea vine un cablu, pe langa motor (cel putin la mine asa este), pe langa conducta de antigel din metal... Acolo undeva e mufa. Aproximativ prin zona clapetei de acceleratie. Ai 4 fire. Doua sunt de aceeasi culoare. Aia e incalzirea. Nu conteaza cum se cupleaza. Restul sunt + si -.
Pui multimetru pe ele, pe pinii de la mufa si verifici. Daca e incalzirea intrerupta sau rezistenta sondei nu este in parametrii inseamna ca lambda e de vina. Gata.

Sonda este destul de sensibila la contaminari. Cu alte cuvinte, daca ai avut cumva probleme cu chiuloasa.... si s-a scurs antigel pe evacuare.... este mai mult decat posibil ca sonda, dar si catalizatorul.... sa fie deja pensionari :-D

Totusi, du-te la un mecanic sa dea capacul de la distributie jos. Ala se demonteaza foarte usor, e prins in cateva suruburi. Sa traga frumos motorul la zero si sa vedeti daca rotitele sunt aliniate. Exista marcaje foarte clare pe ele si trebuie sa fie la dunga.

eugen1985
21-10-2013, 09:09 PM
el asa zice chiar sambata sa uitat un mecanic la ea si spune ca nu era trasa si a traso el.acum nu stiu daca e bn....

.

eugen1985
21-10-2013, 09:10 PM
dar de cand a traso se aude un zgomot ciudat parca se aude motorul in boxe e acelasi sunet daca stii cum era la dacie inainte

Eugen_piano
22-10-2013, 10:41 AM
eugen, lambda sau catalizator, daca stii sigur sa sunt defecte, NICIODATA second hand. astea te tin 100.000 km, luate de noi, asa ca merita investitia.
parerea mea.
ps: daca pui in calcul faptul ca scapi de spaga pentru 3 ITP-uri, iti recuperezi deja o parte din bani :-)))

marcellr
22-10-2013, 06:02 PM
eugen1985 (Only the registered members can see the link) - ...asteptam un telefon .....
ti-am recomandat sa fi umpic meticulos in abordarea problemei - verificare punere la punct distributie (atentie ca sa se vada toate semnele trebuie demontate mai multe chestii ) nu ajung doar semnele de sus de la axe care si alea trebuie sa fie cum trebuie spre interiorul si exteriorul masini ...
dupa ce ai facut asta trebuie sa mearga bine bine motorul relantiul si toate cele- detalileaza cum se aude ca si motorul in boxe ? (eu inca mai am dacie si nu a facut niciodata asa ..:) )
chiar daca T4 este mai tare in mufe (nu in clanta ..Eugen ....:) mi-a placut "nervozarea" ta :)) ) (PS am recitit de la inceputul topicului si da recunosc delphi este mai tare vezi eroarea: 5 no fault codes? deci gandeste cu voce tare ..oare nu are nici o eroare ? :) ce numai tu sa te "nervozezi" ..)
este foarte corecta folosirea (unde se poate) de alte modalitati de identificare a defectelor multe chestiuni simple se pot rezolva doar cu un tester
sigur toti (inclusiv eu) isi dau cu parerea ...dar problema trebuie abordata pe puncte si intr-o anumita ordine
sonda lambda nu duce niciodata la mersul intrerupt al motorului sau sa afecteze mersul la relenti....cel mult ii taie din putere inecandu-l in combustibil ....
Cred ca totusi ar trebui sa faci o trecere in revista a masinii si sa recapitulezi aici ce nu "face" pe puncte..
1. cum merge motorul la relantiu
2. mai intrerupe vrodata ?
3. detaileaza zgomotul de tacanit ca in boxe
4. cum porneste la rece dar la cald
5 daca ia vazut detaileaza cum a pus la punct distributia pe unde a umblat
6. ce alceva te nemultumeste la mersul masinii

Dupa ce lamurim aspectele astea vedm ce este de facut ... nu te arunca sa cumperi una alta .....



M.

Eugen_piano
22-10-2013, 08:17 PM
M, aici 007 :-)) Man, sper sa nu fiu inteles gresit. Eu ziceam ca, indiferent de tester (unul dedicat sau unul multi brand), senzorii (mai ales lambda), pot fi verificati foarte simplu (ca metafora, uneori e greu sa ajungi la ei sau la fire).

So, daca exista dubii, se poate testa manual. La asta ma refeream. Nu are rost sa pierzi juma de ora gandindu-te la testere, cand in 30 de minute ai verificat de doua ori lambda :-))) Senzorul de oxigen nu este unul care sa tina de o interfata anume.

pe cand prin Ardeal?

rekinu
23-10-2013, 12:12 PM
eu tot nu am intels cum a reusit sa puna acel mecanic distributia la punct.... banuiesc ca desfacut-o din nou si a aliniat-o conform semnelor. Din cate stiu eu este destul de usor sa faci distributia la seria K ( mai aes daca ridici motorul ) iar semnele sunt mai mult decat evidente. ATENTIE ( acum ma dau rotund ), din cunostintele mele exista si un anumit numar de ture pe care trebuie sa le faca un surub in momentul in care strangi rolele si asezi cureaua pe ele..... ma insel???

rekinu
23-10-2013, 12:17 PM
Only the registered members can see the link ceva de genul

Eugen_piano
23-10-2013, 01:23 PM
tu te referi la faptul ca se strang suruburile cu cheia dinamometrica? Da, teoretic!
La mine au preferat sa stranga "la mana" :-))) Nu cred ca le place cheia aia prea mult, desi o au in dotare. Dupa ani si ani, arata in continuare ca noua :-D
*Mai stiu un mecanic care, in loc sa stranga cu cheia dinamometrica, pune ceva lipici pe suruburi. LOL. Nu recomand :-P

Eugen_piano
23-10-2013, 01:40 PM
Eugen, uite cautam acum ceva despre crank si am gasit ceva despre camshaft senzorul tau.

Cica, atunci cand e pe duca, porneste mai bine la rece decat la cald si sunt multi care pun senzorul la frigider cateva ore, dupa care pornesc masina. Mai era unul care spunea ca a trebuit sa distanteze (???) senzorul, punand o piulita, ca sa functioneze corect. Weird! De verificat, senzorul in cauza se verifica doar cu un osciloscop... ghinion :-)

rekinu
23-10-2013, 05:27 PM
tu te referi la faptul ca se strang suruburile cu cheia dinamometrica? Da, teoretic!
La mine au preferat sa stranga "la mana" :-))) Nu cred ca le place cheia aia prea mult, desi o au in dotare. Dupa ani si ani, arata in continuare ca noua :-D
*Mai stiu un mecanic care, in loc sa stranga cu cheia dinamometrica, pune ceva lipici pe suruburi. LOL. Nu recomand :-P

exact la astama refer

eugen1985
26-10-2013, 02:55 PM
in legatura cu sunetul ala cand pui contactul care se aude 3 secunde odata la 2 ,3 sapt poate luna l`am gasit din intamplare pe youtube
asta e dar la mine tine 2 secunde si masina pornesteOnly the registered members can see the link

Eugen_piano
26-10-2013, 03:31 PM
da, aproape 100% e imobilizatorul. de altfel, este si singurul care are difuzor sa faca bip-bip :-)))

imobilizatorul, cel putin la mine, este "deasupra" cutiei de sigurante.

Roverele 200 si 25 sunt celebre pentru doua probleme cu "apa"/umezeala: imobilizator si MFU (multifunction unit - cutiuta rosie care sta lipita de spatele panoului de sigurante).

ca sa verifici si sa fii suta la suta sigur, fa urmatoarele (it is safe, don't worry). scoate borna minus de la baterie, daca ai chef scoate si plusul. du-te in casa si vezi un serial. dupa o ora, pune bornele la loc, dupa care pune contactul (ultima pozitie la cheie inainte sa pornesti masina). ai sa auzi acelasi bip. daca nu, iti dau o bere cand ajung in CT. daca zic bine, dai tu o bere :-D

Eugen_piano
26-10-2013, 03:33 PM
apropo, nu stiu daca are neaparat legatura cu asta, dar pune o baterie noua la telecomanda. e simplu de inlocuit. brelocul se desface in doua bucati cat se poate de frumos si de usor.

eugen1985
26-10-2013, 08:25 PM
am facut si poza dar cum o incarc aici
poza e cu relantiul

eugen1985
26-10-2013, 08:48 PM
3072 cam asta e sa imi spui daca e in parametri relantiul

eugen1985
26-10-2013, 08:54 PM
3072 cam asta e sa imi spui daca e in parametri relantiul

Eugen_piano
27-10-2013, 12:00 AM
frate, ai pus poza invers. crezi ca sunt Batman?
:-)))

RELANTI
ti-am mai spus. 825 rpm + sau - 50 rpm. nu o sa-mi schimb raspunsurile. ele sunt luate din Autodata. in afara de asta, nu uita ca si acele din bord pot avea dereglari, 5-10%. pe Delphi iti arata in timp real turatia motorului. Si aici pot fi diferente, senzorii au o marja de eroare, totusi... Nimic nu e batut in cuie! DAR, macar pe tester iti arata in cifre (digital) si nu analog - aproximativ, vag, numai cu liniute.

IMOBILIZATOR
ai scos/deconectat bateria sa confirmi ca piuitul e de la asta? Uite, in cazul imobilizatorului, Delphi nu stiu daca o sa se conecteze. La mine nu vrea. Cu alte cuvinte, posibil sa mearga diagnosticat doar pe original, pe T4, la Marcell. Partea buna este ca tu stai aproape de Bucuresti.

pana una alta, ti-a zis si Marcell, ti-am spus si eu la telefon. baga o lista cu tot ce ai verificat si cu toate simptomele care le prezinta masina. Dupa care, rezolva-le PE RAND. nu le amesteca.

maine au intalnire in Bucuresti. poate dai o fuga, doar vremea e frumoasa.

Eugen_piano
28-10-2013, 08:18 PM
eugen, mi-a picat acum fisa cu relantiul. de verificat mult mai simplu, in ceea ce priveste rpm.
Du-te la orice statie care face ITP. Baietii cand se conecteaza la bateria ta, iti zic imediat cate rpm ai la relanti. Si asta este cat se poate de exact. Mult mai ieftin decat orice tester.

eugen1985
28-10-2013, 09:06 PM
cred ca o sa ma apuc de strans banuti si cand consider ca e de ajuns trag o fuga la marcel si in caz ca trebuie schimbat ceva il schimb pe loc .

Eugen_piano
28-10-2013, 09:52 PM
pana strangi bani, suna-l pe Gaina Catalin - Mangalia - 0722724964 - oldhenmg@gmail.com
El e de meserie mecanic (!!!) si are un Rover 25. Lucreaza in CT, asa ca, nu cred sa te coste nimik sa va intalniti sa se uite la masina.
inca nu ai zis de imobilizator. eu astept sa vad daca primesc berea aia :-)))

eugen1985
29-10-2013, 09:24 PM
dap o primesti cand ajungi in ct ma suni.am pus azi alt senzor de relanti si aceeasi chestie

eugen1985
29-10-2013, 09:27 PM
sa banuiam asta.dar nu se mai aude si cred ca,am si umblat la baterie in timpul acela

Eugen_piano
29-10-2013, 09:36 PM
ia o lanterna klumea si uita-te la imobilizator. dar asta nu acum, ci cand prinzi o zi mai ploioasa... multa umezeala and shit :-) vezi daca ajunge H20 in zona aia... Daca da, atunci incearca sa izolezi mai bine.

Alta idee ar fi sa dai jos imobilizatorul si sa te uiti inauntru. Sa vezi daca este ceva corodat sau nu. Adica, in alte cuvinte, sa determini daca, in cazul imobilizatorului, este o problema FIZICA (hardware - circuite oxidate, lamele indoite, fire dezizolate, apa samd & etc) sau PSIHICA (ha-ha-ha, adica de soft).

Recunosc, uneori doar se strica si nu se vede... Eu am desfacut MFU... m-am uitat... era intr-o stare perfecta... impecabila... mai buna ca noua... si totusi, da rateuri :-)))

Anyway and anyhow, spor la treaba si succes. Eu iti dau un semn cand ajung acasa! Bafta mare!

amadeuss75
02-02-2014, 01:01 PM
cum reglez si eu pedala la ambreiaj? Sta foarte jos si cateodata nu intra in viteza. Ambreiajul foloseste acelasi lichid ca la frane? Cand trebuie schimbat lichidul de frane si daca trebuie si pentru cutia de viteze?

Eugen_piano
02-02-2014, 01:33 PM
in documentele de service, lichidul de frana este recomandat sa fie schimbat o data la 2 ani. dot 4 sau, daca incingi franele, dot 5.1 (atentie, nu 5.0, sunt diferite!).
*ideea este ca respectivul lichid este foarte sensibil la umezeala... iar in timp, evident, "prinde" apa.

uleiul de la cutia de viteze se schimba foarte usor. intra aproape 2 litrii (1.8 litrii, mai exact) si este de tipul vechi 75-80. cred ca poti folosi si 75-90, dar oricum, 75-80 este mai ieftin si este exact ce a fost pus din fabrica.
sunt multi mecanici care nu schimba niciodata uleiul din CV... in fine, no comment, prostie mai mare nu cred ca se poate... eu il schimb tot o data la doi ani... dar cred ca o sa extind perioada la 3 ani... posibil sa exagerez cu chestia asta, dar un interval de maxim 60000 de km, cam cat o distributie, cred ca suna decent.

despre ambreiaj... nu stiu cam nimik :-(

amadeuss75
03-02-2014, 12:22 AM
cat lichid de frana intra in instalatie?

Eugen_piano
03-02-2014, 01:16 AM
1 litru. fix. dar asta daca este goala 100%, ceea ce nu prea se intampla :-)))

amadeuss75
03-02-2014, 03:02 PM
Mai am o intrebare.
Imi trebuie furtunul care vine de la carburator catre radiator si de la radiator la vasul de antigel. Primul este gros si celalat mai subtire. Sunt sparte si mansonate. Cum le caut sau cum se numesc ca nu pot sa ma duc cu masina la magazine
3318.

Eugen_piano
03-02-2014, 11:27 PM
man, dar poza pe care ai pus-o nu este de pe Rover 25... :-)
furtunul ala il gasesti pe original aici:
Only the registered members can see the link

vezi cum ii spune in engleza, dupa care cauta-l si pe ebay.co.uk - poate il prinzi mai ieftin.

daca nu ma insel, partea din fata motorului este de 28 mm diametrul interior, iar furtunul subtire este de 8 mm.
furtunul subtire are un T-eu: o parte merge inapoi in motor, iar o parte merge spre vasul de expansiune.

ar fi si alta posibilitate, cu componente noi, pe care le gasesti oriunde:
-furtun de 8 mm nou-noutz;
-furtun de 28 mm tot nou;
-T pentru 8 mm;
-mai multe coliere :-)))
-conectica cupru, cu peretele de 1mm.

iti faci o schema si unde iti trebuie cot de 90 de grade, pui un cot de cupru...este chiar pe 28mm.
eu am tot traseul de antigel din cupru...evident, cu cateva mansoane de silicon/cauciuc, care au inclusiv menirea de a amortiza vibratiile... pot sa garantez ca sistemul meu functioneaza impecabil... motorul e racit super bine si functioneaza asa de cel putin 2-3 ani. absolut fara probleme.
***pierderea de antigel despre care am vorbit in diverse threaduri nu este din cauza instalatiei pe care am realizat-o...

amadeuss75
05-02-2014, 07:47 PM
astia de la magazine sunt nebuni. Calculeaza 10cm de furtun cu 12 ron. Pai e mai ieftin sa cumpar originale.

Eugen_piano
06-02-2014, 12:05 AM
he-he, nu stiu unde ai intrebat tu.
furtunurile de benzina/antigel/ulei se vand la metru. preturile incep de la 5-8 lei si merg pana pe la 30-35...
da, merita sa cumperi pe original... daca gasesti... si daca are DATA DE PRODUCTIE!!! adica... sa nu fie stoc vechi.
cauciucul imbatraneste. si ala de la roti, dar si ala de la furtune.