PDA

View Full Version : nu functioneaza clima tot timpul



Y461RDK
28-04-2013, 12:09 PM
Salut am si eu o problema la masina ,dau drumulla climatronic il setez pe 16 grade,merge vreo cateva minute dupa care baga aer de afara ca si cum as fi apasat butonul ECON dupaia iar da rece iar de afara si daca merg cu viteza nu mai merge deloc baga direct de afara chiar daca este dat la minim baga un volum mai mare de aer,mentionez ca freonul este incarcat recent,orice sfat este binevenit.MULTUMESC

player1
28-04-2013, 04:27 PM
trinary switch este senzorul de pe conducta de clima. el cupleaza si decupleaza compresorul in cazul in care presiunea creste in instalatie peste limita maxim admisa. electroventilatorul porneste la pornirea climei?

marcellr
28-04-2013, 04:54 PM
Salut,
Multumesc ca ai postat aici problema ta...
Sa vedem daca am inteles bine...
dai drumul la aer conditionat
baga rece
asta in mers sau stand pe loc ?
dupa un timp nu mai baga rece ...
deci funtioneza dupa anumite intervale....

.... am inteles ca ai pus freon de curand ..... sper ca in mod corect ... trebuie avut in vedere ca intra f putin 475 de grame...
dupa cum spunea si player1 daca ai presiune mai mare acesta se opreste

primi pasi care trebuie facuti sunt
- verifica daca iti porneste ventilatorul din fata de la motor cum dai drumul la clima
- cum nu mai baga rece trebuie iar verificat daca mai merge ventilatorul
...acest test se face cu motorul pornit si pe loc nu in mers.....il faci cam cae minute apreciezi ca nu va mai baga rece.... cu butonul de AUTO pornit si dat pe LO amandoua partile
- al doilea pas poate fi sarit daca a fost facut cum trebuie - incarcat freon de la o instalatie automata care ungwe si completeaza ea freonul (este un aparat pe roti cu 2 ceasuri )
- daca faci pas 2 repeti pasurile dinainte

- pe urma faci urmatorul test
(daca tot esti departe de tester poti incerca o procedura de auto test al ATC - unitatea de aer . clima

Cum se face:


1. Press and hold the AUTO switch and the air distribution switch and then turn the ignition switch from 0 to II.
Apasa si tine apasat simultan butonul AUTO si butonul de distributie de aer si roteste cheia de contact de la 0 la pozitia II.
2. The audible warning and all indicators on the control panel display cycle on and off while the ECU runs the diagnostic check.
Avertizarea audio si toate indicatoarele de pe afisajul panoului de control alterneaza on/off in timp ce unitatea electronica de control ruleaza verificarea.
3. On completion of the check the display shows FC in the LH temperature window and a two digit fault code in the RH temperature window.
La terminarea testului afisajul arata FC (Fault Code =cod de eroare) pe indicatorul de temperatura din partea stanga si un cod de eroare din doua cifre pe indicatorul de temperatura din dreapta.
4. If there are no faults, the system will revert to normal operation.
Daca nu sunt erori, sistemul revine la functionarea normala
5. If a fault is detected, an audible warning sounds three times and the fault codes cycle on and off in numerical order. The audible warning will sound as each fault code is shown.
Daca o defectiune este detectata, un semnal acustic de avertizare suna de trei ori si codurile de eroare sunt afisate in ordinea marimii. Semnalul se aude de cate ori un cod este afisat.
6. Cancel the check by pressing the OFF switch or turning the ignition switch to 0.
Anuleaza verificarea apasand butonul OFF sau punand contactul (cheia) pe 0
7. In low light conditions to avoid false sunlight sensor fault indication the sunlight sensor (centre front of dashboard) needs to be illuminated with a strong light source.
In conditii de lumina precara, pentru a evita o indicatie falsa de eroare a senzorului de lumina solara (in centru fata pe bord), acesta trebuie luminat cu o sursa de lumina puternica.

butonul de distributie de aer este cel cu omuletul stand pe scaun...al 2 lea de la dreapta la stanga... cel unde arata sagetile

distributia de aer - zona pe unde sa "bage" aer rece/cald sus jos la picioare...etc
ceva coduri de eroare care iti pot apare si ce inseamna

.....................................

00 No Fault
11 in car temp sensor fault
12 K Bus error
13 evap sensor fault
14 heater coolant temp sensor fault
21 sun sensor (left) fault
22 sun sensor (right) fault
31 lh temp servo motor fault
32 rh temp servo motor fault
33 distribuition serv motor fault

..............................
Daca da eroare 21 sau 22 inseamna ca nu este destula lumina pe parbriz...deci nu este o problema...Only the registered members can see the link



...tine-ne la curent si sper sa o rezolvam rapid....

Y461RDK
28-04-2013, 10:30 PM
Salut mersi de raspuns,ventilatorul din fata radiatorului nu l-am auzit sa porneasca am sa verific maine,clima functioneaza normal doar cand merg cu viteza de 30-40 in treapta a doua,si simt cum incepe sa se incalzeasca aerul daca stau pe loc la semafor sau daca merg cu peste 80 km la ora si freonul cred ca a fost incarcat corect deoarece aveam 250 g in instalatie si cei de la service au spus ca au incarcat aproape de 500 g si cand deschid capota pun mana pe teava pentru freon aceasta este calda nu rece cum ar trebui sa fie a fost rece doar atunci cand l-am incarcat la service.Inca o data multumesc mult de raspuns

player1
28-04-2013, 10:46 PM
o teava trebuie sa fie rece si una calda.pentru ca prin cea subtire de ianlta presiune circula freon condensat spre vaporizator iar prin cea groasa de joasa presiune vine freon vaporizat in urma schimbului de caldura din radiatorul de sub bord. pentru a intelege mai bine principiul , consulta schema din manual.

player1
28-04-2013, 10:59 PM
este vorba de doua radiatoare: unul care condenseaza (in fata) si unul care vaporizeaza (sub bord) in cazul in care freonul nu e condensat atunci teava de inalta presiune care iese din condensator nu va fi rece
cauze posibile:
- freon insuficient ori circuit neetans
- ventilatorul nu functioneaza, presiune in circuit creste peste valoarea maxima admisa de trinary switch si compresorul este decuplat
- ventilatorul functioneaza dar nu pe toate vitezele si nu condenseaza suficient la un moment dat
- compresorul decupleaza din alta cauza
- ori alta defectiune de natura mecanica sau electrica

Y461RDK
29-04-2013, 11:42 AM
salut din nou in legatura cu problema mea cu clima,am fost azi si am facut testul la clima si nu mi-a dat nici o eroare aparea 00 si am vazut ca ventilatorul din fata radiatorului nu porneste niciodata i-am schimbat siguranta si tot nu porneste.Ce ma sfatuiti sa fac si sa mai verific?multumesc

marcellr
29-04-2013, 12:42 PM
deci zona aeroterma comenzi clima compresor este ok ...trebuie sa inlocuiesti ventilatorul din fata in cel mai rau caz..
ventilatoarele de la motor au 2 sau 3 trepte de viteza....cand dai drumul la clima el trebuie sa porneasca pe viteza cea mai mica .. daca nu porneste nu iti merge aerul conditionat ... poti face o "carpeala" sa pui ventilatorul sa mearga pe viteza cea mai mare tot timpul ... dar atentie nu va tine f mult viteza cea mai mare este folosita doar ocazional atunci cand are nevoie motorul.... in concluzie iti trebuie un motoras funtional in cel mai rau caz ...inainte de asta trebuie sa dai masca/grila jos nu este complicat si trebuie sa te uiti in stanga sus pintre paletele de la ventilator ...daca este roteste usor de ele si vezi daca ai o rezistenta acolo ...daca da trebuie facut un strap pe rezistenta ...adica firul vine direct ....dai drumul la clima si vezi daca porneste ventilatorul ... daca da iti trebuie doar o rezistenta ......recomadare macar de 100 W .... (te putem ajuta la achizitionare)....asta este varianta ieftina de "scapat" .. daca nu ai rezistenta este ventilator cu 3 viteze si trebuie inlocuit
:(....

player1
29-04-2013, 06:50 PM
cum spune marcell, testeaza electroventilatorul daca merge pe direct de la baterie. fie el cu doua sau 3 viteze, desfaci cutia cu relee si pui negrul la masa rosu la plus daca e cu 2 viteze, negru la masa si maro, rusu, gri la plus pe rand la cel cu 3 viteze. la cel cu doua, o viteza este limitata de rezistenta iar cealalta merge direct pe fir la motorul electric.
in functie de defectiune iti spunem noi ce trebuie facut.
poate fi:
- rezistenta (dacaa e cu doua viteze)
- placuta cu circuite integrate din cutia cu relee
- releu/ relee
- colectorul de pe rotor
- carbune/carbuni consumati

Y461RDK
29-04-2013, 11:16 PM
m-am uitat dupa rezistenta si nu am vazut-o,presupun ca am ventilator cum ai spus in 3 viteze,deci singura solutie ar fi sa il inlocuiesc daca da cam cat ar trebui sa dau pe el un pret informativ si in legatura cu pusul ventilatorului pe direct sincer nu prea ma descurc si nu ajung la firele de la spate,trebuie data jos grila radiaturului sau cum am acces?multumesc pt raspunsuri

player1
29-04-2013, 11:55 PM
dai jos bara fata, trager, faruri, ramforsare si ajungi la suportul electroventilatorului. daca ai freon si nu e facuta modificarea din poza 25742575 atunci va trebui sa scoti freonul (ori la service, ori desurubezi surubul ce fixeaza conducta) apoi dai jos electroventilatorul. daca are 4 fire care intra in motor atunci sigur e cu 3 viteze.
motorul e inchis in asa fel incat sa nu mai poata fi deschis

player1
30-04-2013, 12:06 AM
pentru a-l putea inlocui sau demonta va trebui sa dai bara fata jos. tragerul, farurile, ramforsarea si sa scoti freonul din instalatie.
dupa toate astea vei putea demonta suportul electroventilatorului de pe radiator, apoi la remontarea va trebui sa i faci o modificare pentru a nu mai fi necesara golirea freonului din intalatie la o alta eventuala demontare. vezi poze.

dupa ce l ai demontat ai acces la motor si la cutia cu relee. daca in motor intra 4 fire atunci sigur e cu 3 viteze. motorul e sigilat in asa fel incat sa nu fie desfacut, iar daca e desfacut va fi greu de pus inapoi. vezi poze
poate fi doar un carbune consumat iar cheltuiala sa fie minima. eu pe unul dintre ale mele l am desfacut si era un carbune consumat.

daca vrei sa l inlocuiesti si sa nu ti mai bati capul cu munca va trebui sa cumperi unul din dezmebrari, iar in cazul in care cumperi unul cu doua viteze iar al tau e cu 3 , probabil vor trebui facute cateva modificari minore (adaptari la mufe pentru ca au pinii pozitionati diferit)
cele cu doua viteze se spune ca ar fi mai rezistente in timp...

preturile variaza in functie de vanzator pana la 800 de lei. gasesti si la 500. unul nou e undeva la 1500-1800 de lei.

daca nu te pricepi e recomandat sa o duci cuiva care are cunostintele necesare si rabdare dar sa i faci si o copie a schemei electrice din manual.25762577257825792580258125822583

cristea_ct
30-04-2013, 07:23 PM
m-am uitat dupa rezistenta si nu am vazut-o,presupun ca am ventilator cum ai spus in 3 viteze,deci singura solutie ar fi sa il inlocuiesc daca da cam cat ar trebui sa dau pe el un pret informativ si in legatura cu pusul ventilatorului pe direct sincer nu prea ma descurc si nu ajung la firele de la spate,trebuie data jos grila radiaturului sau cum am acces?multumesc pt raspunsuri

Dezaburirea pe lunetă merge? dar geamurile se deschid din buton? Este posibil ca ventilatorul să nu aibe nimic dar să fie dus calculatorul de confort care se află sub torpedou. Acesta dă comanda la ventilator şi la compresor. Dacă la compresor nu primeşte comanda, nici ventilatorul nu pleacă, sau dacă ventilatorul nu primeşte comanda, compresorul se decuplează imediat.
La tine se vede clar că nu merge ventilatorul aşa că, este posibil să fie acel calculator de confort. Verifică dacă īţi merge dezaburirea lunetei sau dacă geamurile se deschit cursiv, fără īntreruperi, ai eliminat o cauză şi te duci direct la ventilator.

Aşa am păţit eu, am schimbat inclusiv ventilatorul cu unul bun şi tot nu mergea, pānă cānd, am găsit acest calculator sub torpedou, l-am īnlocuit şi a mers şi dezaburirea dar şi ventilatorul.

player1
30-04-2013, 08:03 PM
cristea_ct, tin sa te contrazic in legatura cu compresorul care decupleaza imediat in cazul in care electroventilatorul nu porneste.
"imediatul" asta e relativ. compresorul primeste comanda prin care este decuplat, de la senzorul de presiune de pe conducta de freon doar cand presiunea ajunge la multe atmosfere si asta se intampla cand freonul nu este condensat. compresorul poate functiona cand masina este in mers chiar si fara ajutorul electroventilatorului pentru ca freonul este condensat cu ajutorul aerului care intra prin grila iar presiunea nu atinge limita de comanda.

in alta ordine de idei ai dreptate, defectiunea poate di si de la ECM dar nu strica sa testeze direct electroventilaroul si sa masoare daca primeste comanda de la ECM la cuplarea compresorului. reamintesc: compresorul este cuplat cu sau fara cuplarea elevroventilatorului , ca este decuplat dupa un timp pentru a evita avarierea sistemului din cauza presiunii , asta este alta treaba.

Y461RDK
30-04-2013, 08:39 PM
luneta se dazabureste doar jumatate,partea de jos si geamurile se inchid in suturi ca sa zic asa dar doar cand este frig afara si trebuie sa apas de 10 ori pe buton si geamul se ridica cate 1-2 cm la fiecare apasare doar un singur geam cel de la pasager se inchide mereu in suturi indiferent de conditii am presupus ca este motorasul obosit,deci cum as putea verifica acel calculator de sub torpedou?ps nici pilotul automat nu merge chiar daca becul de pe buton se aprinde.

player1
30-04-2013, 09:13 PM
pentru pilotul automat trebuie sa impingi switchul de la pedala de ambreiaj spre inainte cativa milimetri.
motorasul nu este obosit sigur in cazul in care ridica geamul cate 1-2 cm. am testet eu o macara direct la baterie. la baterie ridica fara probleme, pe masina cum spui tu cate 1 cm la fiecare apasare de buton.
ca sa verifici ECM ul trebuie sa l inlocuiesti cu altul cu acelasi cod de pe o masina cu volanul pe aceeasi parte cu al masinii tale. daca e de pe alta parte vor functiona toate optiunile dar geamurile vor avea butoanele inversate. adica de pe butonul din dreapta vei inchide geamul din partea stanga.
sune mi daca ai doua sau 4 geamuri electrice, benzina sau motorina ultimele 6 cifre din codul de caroserie si incerc sa gasesc codul piesei (ECM)
sau, cel mai simplu demontezi ECM ul si scrie pe el codul. apoi cauti pe ebay. cam 30-50 de lire te costa.

cristea_ct
01-05-2013, 09:43 AM
Ai perfectă dreptate player1 cu privire la compresor. Imediatul acela nu este absolut ci relativ. Corect, compresorul poate funcţiona foarte bine cānd mergi, spre exemplu, pe autostradă, cu viteză, chiar dacă ventilatorul nu funcţionează.

Eu am dat o altă posibilitate de verificare a problemei care, după cum se vede, s-ar putea să fie cauza. Dacă geamurile merg īn suturi, eu zic că este acel ECM

Y461RDK
01-05-2013, 10:48 AM
masina are 4 geamuri electrice este diesel 2.0 CDT si ultimele 6 cifre sunt-220007,deci dupa parerea ta ar putea fi din calculator motivul pentru care nu porneste ventilatorul?

player1
02-05-2013, 09:29 AM
din ce an e masina , 2001 sau 2002? volanul pe ce parte este?

nu imi permit sa mi dau cu parerea in necunostinta de cauza. cel mai sigur este sa verifici inlocuind piesa sau pas cu pas: daca primeste tensiune la mufa la cuplarea a/c. daca primeste mergi mai departe, spre cutia de comanda a elctroventilatorului iar de acolo pui direct la baterie motorul electric. daca merge verifici componentele din cutie, daca nu mergi mai aproape de motorul electric.
daca nu primeste tensiune pe mufa de alimentare din stanga de si bara fata atunci mergi mai aproape de BCU (body control unit) calculatorul cu pricina si verifici pinii care tre sa dea tensiunea spre mufa respectiva...consultand schema electrica.

calculatorul se afla sub bord, deasupra torpedoului din partea pasagerului, are culoarea neagra (crem la cele lowline) si cel mai probabil codul YWC112330 poti folosi si piesa cu codul YWC001000.

Doar in cazul in care este defect al tau achizitioneaza unul. daca ai posibilitatea foloseste unul de proba fara sa l cumperi pentru a verifica. daca nu ai, mergi babeste, pas cu pas.

Y461RDK
02-05-2013, 09:53 AM
masina este din 2001 luna 08,volanul este pe partea dreapta,mersi de raspuns am sa vad daca gasesc piesa sa ii fac un test.

player1
02-05-2013, 10:11 AM
o sa ma uit sa vad ce cod are BCU de pe masina ce o dezmembreaza un tovaras si daca aia este buba la tine si te intereseaza, intreb de un pret bun. mai mic decat piata.

cra2007
11-06-2013, 07:53 PM
Salut,
am aceeasi problema si eu , geamul de la sofer merge in suturi si ventilatorul nu pleaca, releul este bunar trebuisa incer sa schimb cal ala?

Y461RDK
12-06-2013, 03:12 PM
Eu l-am schimbat si nu era compatibil chiar daca avea acelasi cod si problema nu s-a remediat,daca afli de unde ar fi problema anunta-ma te rog.

adisanbv
13-06-2013, 12:24 AM
Salutari,eu am avut problema cu ventilatorul care nu mai pornea,ulterior am aflat ca se arsese bobinajul si in plus se dusese si una din treptele de la modulatorul siemens,am fost nevoit sa schimb modulatorul si ventilatorul din dezmembrari,mai exact de la Florin,caruia ii multumesc,inca ii sunt dator..;)....In acest timp cat nu a mers ventilatorul nu am avut probleme cu geamurile electrice sau cu luneta.De recomandat sa nu se umble la aer conditonat la mersul prin oras la viteze mici,eventual la drum intins la peste 70 km/ora,mai sigur pe la 90-100 km ora pt a se evita alte pagube.Mare grija la ce model de electroventilator aveti pe masina,sunt cu 2-3-4 cabluri electrice care ies din ventilator(la mine este cu 4)cand comandati unul la dezmembrari sa specifcati aceasta treaba si sa intrebati de doua ori daca ce cereti voi este sigur si ce vand cei din dezmembrari(eu am comandat de doua ori si de doua ori mi-au trims exact ce nu aveam eu nevoie,odata cu 2 cabluri s odata cu 3,asta dupa ce ma repetam de doua ori ca am nevoie de unul cu 4 cabluri iesire din ventilator spre modulatorul siemens.La ele difera si modulatorul si nu se potriveste,e nevoie de improvizatie si tot nu vor merge toate treptele de viteza...asa ca parerea mea este sa cautati si sa luati din dezmembrari exact ce aveti nevoie(nici acolo nu e o certitudine,dar decat nou pe la 1600 ron..)....o sa gasiti destul de greu electroventilator cu 4 cabluri,cu 2-3 mai sunt

cra2007
17-06-2013, 07:22 PM
Aveti idee unde se poate gasi ""la sigur"" un ventilator?

Dumitru.P.
17-06-2013, 09:06 PM
daca se potriveste de pe 1.8 benzina, am eu unul

cra2007
26-06-2013, 05:21 PM
stie cineva de ce pe o parte baga aer mai cald(dreapta) iar pe stanga rece cum e normal?

player1
01-07-2013, 01:45 PM
cine baga aer, unde baga aer? cand si despre ce masina vorbim?

cra2007
01-07-2013, 08:37 PM
vorbim de un rover 75 cdt, an 2000. cand dau drumu la clima, pe partea soferului (stanga) baga rece , cum e normal, iar pe partea cealalta baga cald. Mentionez ca ventilator nu functioneaza.

Y461RDK
01-07-2013, 11:21 PM
da eu la ventilator am exact opusul nu l-am vazut niciodata mergand nici cand dau drumul la clima nici ca s-a supraincalzit si in legatura cu pompele de motorina nu ar trebui sa mearga incontinuu de la punerea contactului pana la pornirea masinii.

player1
01-07-2013, 11:27 PM
Y461 RDK sar putea sa aven aceleasi probleme am vazut ca ai probleme cu chilometrajul si ventilatorul.
eu am cumparat un MG-ZT 1951CM3 diesel cu urm probleme imi arata pe chilometraj 999999mile si ventilatorul mierge non stop la punerea contactului am verificat toate releele se sigurantele din compartimentul de la motor si nu este nici un releu blocat si am mai observat ca cat timp tin contactul pus merg cele 2 pompe electrice mereu ,cand pun bornele la baterie face flama ,este un scurt cred dar unde este nu stiu
Eu am bagat si un tester si nu mi-a vazut nimic in neregula adica la el toate funct normal
masina este bestiala din 2003 cdti nu stiu ce sa ii fac pote ne ajuta cineva

elctroventilatorul are relee si placa de comanda separat nu in cutia cu sigurante din compartimentul motorului.
pompa electrica trebuie sa functioneze 1-2 minute (ceva de genul) dupa punerea contactului pe pozitia 2.
plusul de la baterie oricand va face flama la atingerea de borna din cauza ca sunt consumatori care functioneaza fara contact.(ceas, radio, calculator , alarma , etc) la orice masina.

player1
01-07-2013, 11:29 PM
vorbim de un rover 75 cdt, an 2000. cand dau drumu la clima, pe partea soferului (stanga) baga rece , cum e normal, iar pe partea cealalta baga cald. Mentionez ca ventilator nu functioneaza.

s ar putea sa fie blocata o clapeta pentru partea dreapta pe traseul de clima, adica obtureaza doar traseul de rece si lasa aerul sa treaca prin radiatorul de caldura. incearca sa dai caldura vezi daca baga aer cald pe ambele parti (dreapata si stanga)

player1
01-07-2013, 11:37 PM
da eu la ventilator am exact opusul nu l-am vazut niciodata mergand nici cand dau drumul la clima nici ca s-a supraincalzit si in legatura cu pompele de motorina nu ar trebui sa mearga incontinuu de la punerea contactului pana la pornirea masinii.

in cazul in care electroventilatorul masinii tale nu functioneaza nici la pornirea climei (chiar si fara freon in instalatie) si nici la atingerea temperaturii apei de 100 de grade celsius (in diagnostic mode) atunci cu siguranta are o defectiune chiar daca motorul nu s a supraincalzit pana acum.

player1
03-07-2013, 01:07 AM
acelea din cutia de pe radiator sunt releele din instalatia electroventilatorului. ele comanda vitezele motorului.
ceva e in neregula acolo sau in alta parte. e greu sa mi dau seama ce anume pentru ca ar putea fi multe cauze si nu as vrea sa mi dau cu parerea aiurea...

unul din relee s ar putea sa primeasca tot timpul tensiune de comanda sau,
instalatia ar putea fi adaptata si pusa cumva "pe direct", ori
placuta de comanda ar putea fi defecta, etc.

ar trebui sa vezi pe care din pinii mufelor la care se conecteaza instalatia electroventilatorului (mufele mari din partea stanga sub bara fata) ai tensiune tot timpul , sa consulti schema electrica , sa vezi ce numar are conectorul respectiv si de unde vine.

ai mai putea conecta electrovetilatorul tau la alta masina sa vezi daca face la fel pentru a putea localiza defectiunea: inainte de mufele cu pricina sau dupa mufe.

cra2007
05-07-2013, 06:15 PM
am pus masina pe tester, ventilatorul merge numai in treapta a doua, prima nu merge . Cum pot remedia problema?

player1
05-07-2013, 09:19 PM
daca e cu doua trepte atunci trebuie sa aiba rezistenta pe circuitul de viteza primara. verifica sa nu fie strapunsa. s ar putea sa trebuiasca schimbata rezistenta. e cea cu raditor de aluminiu. 28412842

Y461RDK
06-07-2013, 09:39 PM
am rezolvat in sfarsit si eu problema cu clima si ventilatorul,a fost necesara inlocuirea ventilatorului si problema s-a rezolvat,acum functioneaza clima cum ar trebui,multumesc tutturor pentru ajutor.

cra2007
07-07-2013, 09:54 AM
caldura baga pe ambele parti

cra2007
07-07-2013, 09:55 AM
unde gasesc acea rezistenta?

cra2007
07-07-2013, 09:57 AM
unde sa o caut pe masina?

player1
09-07-2013, 10:23 AM
ar trebui sa se vada printre palele elicei electroventilatorului, prin grila din fata montata pe un suport in spatele acesteia.